12°
Soňa
28.3.2024
Pripravte mu Oscara: To hovoria prvé recenzie na Joaquina Phoenixa vo filme Joker!

Zdroj: variety.com

Joker mal premiéru na filmovom festivale v Benátkach a tak, aj napriek tomu, že do našich kín príde až 3. októbra, už vieme, ako sú s filmom spokojní rôzni kritici.

Ak by Joaquin Phoenix vyhral Oscara, stal by sa už druhým hercom, ktorému sa to podarilo vďaka úlohe Jokera. Nie každý má síce rád komiksové filmy, no ak sú dobre nakrútené a navyše majú výborne napísané postavy, milovať ich budú aj najväčší odporcovia. Aké sú prvé reakcie na túto snímku?

Portál IndieWire o filme napísal, že vám obráti svet hore nohami a všetci z toho budú úplne hysterickí. Vraj ide o presne taký film, ako by si Joker želal, ak by v skutočnosti existoval. Už len toto vyjadrenie je viac, než znepokojujúce, najmä pre to, že ide o pravdepodobne najšialenejšieho záporáka z celého sveta DC komiksov. Joker podľa IndieWire bezpochyby najodvážnejšou novinkou vo filmoch o superhrdinoch odkedy vznikol Temný rytier, čo sa dá považovať za najlepšie nakrútený komiksový film 21. storočia"Určite tento film zmení pohľad na komiksy," napísal ďalší kritik.

V IGN zasa napísali, že Joker nie je len výborným komiksovým filmom, ale výborným filmom vo všeobecnosti. Čo len potvrdzuje, že na svoje si prídu aj ľudia, ktorí o žánri komiksových filmov nič nevedia. Nezabudlo sa však ani na verných fanúšikov. DC urobilo dobre, keď sa zameralo na samotného Jokera a ponúklo film pre dospelých, ktorí v DC komiksy stále verili.

"Nikto, kto uvidí tento nový film nebude nikdy potrebovať jeho novú verziu," zreferoval London Evening Standard. Veľké ovácie si vyžiadal aj výkon samotného Joaquina Phoenixa. Zúfalstvo, ktoré je súčasťou jeho postavy mu vraj vrelo v žilách počas celého filmu. Údajne ide o istého nominanta na tohtoročného Oscara. "Joker ponúka desivé úrovne napätia. V skutočnosti je strašidelnejší, než hociktorý iný hororový film a to svojou odvážnou a strašidelnou úrovňou realizmu," napísal portál ComicBook.com.

Na tento film si ešte pár týždňov počkáme, no už teraz vieme, že sa je na čo tešiť.