Polojasno
14°
Bratislava
Žigmund
2.5.2024
Ako sa nakrúcali neuveriteľné pretekárske scény vo filme Ferrari?
Zdielať na

Ako sa nakrúcali neuveriteľné pretekárske scény vo filme Ferrari?

Zdroj: gq-magazine.co.uk

Snímka sa nakrúcala s reálnymi autami. To nemohlo byť jednoduché pre nikoho z produkcie.

Vo filme Ferrari pravdepodobne každý čaká na neskutočné preteky Mille Miglia. Táto trasa má vyše 1600 kilometrov a trvá dva dni. V roku 1957, ktorý sleduje aj snímka Ferrari sa po prvý raz na trase stretnú Ferrari, Maserati a Alfa Romeo. Počas toho pretekári prechádzajú aj mestom, cez úzke uličky. Vo filme hrá slávneho pretekára Piera Taruffiho, "Striebornú líšku", známy herec Patrick Dempsey, ktorý bol tiež vyhlásený za najsexy muža roka 2023. Vo filme uvidíme aj sekvenciu, počas ktorej je Taruffi oslepený slnkom a nezvládne riadenie, na čo doplatí aj mnoho divákov na pretekoch. Vo filme sa táto scéna odohráva hneď po ďalšej dramatickej scéne, v ktorej má Enzo Ferrari telefonát, ktorý môže navždy ovplyvniť budúcnosť spoločnosti Ferrari. 

Režisér Michael Mann chcel vo filme zreprodukovať obrazy, ktoré poznal zo spomínaných pretekov z historických fotografií. "Každý sa tlačí po celý čas na úplný okraj cesty . Boli odvážni. Je to skoro ako keď vás v Španielsku naháňajú býky," povedal Mann. Režisér je veľkým fanúšikom rýchlych áut, dokonca súťažil v amatérskych pretekoch. "Nejazdíte na aute. Vy a auto ste jeden organizmus," povedal o svojej skúsenosti 80-ročný režisér. Ten chcel vo filme vyrozprávať viacero príbehov. Jedným z nich bol aj príbeh Enzovho nemanželského syna Piera, ktorý po ňom prevzal biznis, napriek poslednému prianiu jeho manželky Laury.

Ferrari

Ferrari

Lorenzo Sisti

​Pri nakrúcaní filmových scén, pri ktorých vidíte autá, sa väčšinou využívajú rôzne triky, či už počítačové alebo praktické. "Diváci sú na to zvyknutí a hneď aj rozoznajú, že to nie je reálne. Michael to nechcel robiť týmto spôsobom. Chcel mať autá na ceste. Veľa vecí vo filme vychádza z Michaeloveho chápania fyziky pretekárskych áut, ako vyzerajú, ako sa správajú, ako sa posúva váha, keď zabrzdia a podobne. Chcel zobraziť presne to," povedal kameraman Erik Messerschmidt. 

Ferrari

Ferrari

Lorenzo Sisti

Problémom pri nakrúcaní bola aj skutočnosť, že momentálne existuje len veľmi málo pretekárskych áut z roku 1957. To znamenalo, že Neil Layton, supervízor pre autá a jeho tím mali 22 týždňov na to, aby vytvorili funkčné repliky každého auta od Ferrari a Maserati, ktoré na plátne uvidíte. Layton využil techniku, ktorú už použil v minulosti. Zobral hračkárky model auta a 18-krát ho zväčšil. Laytonov tím pre snímku vytvoril 11 áut. "Dobrou vecou na práci s Michaelom je, že je veľký fanatik do áut. Dáva si pozor na detaily. Museli sme si byť istí, že všetko vyzerá na 100 %," povedal Layton, ktorý priznal, že odmena prišla, keď sa ho mnohí profesionáli pýtali na to, odkiaľ dokázal získať toľko originálnych áut z roku 1957. Repliky však nemali už ten správny motor. Mann musel pri zvukovej postprodukcii použiť historické zvuky z pretekov a znova ich vytvoriť a nahrať. 

Ferrari

Ferrari

Lorenzo Sisti

Film bude v našich kinách od 4. januára.

​TRAILER:

Najčítanejšie