Marcel
20.4.2024
Názor Kinosály: Prianie smrti. Bruce Willis ako pomstiteľ, ktorého nechcete nahnevať

Zdroj: Forum film

Bruce Willis sa zhostil úlohy oddaného otca v remakeu filmu Prianie smrti z roku 1974.

Dokonalý chod rodiny traumatológa Paula Kerseyho naruší lúpežný prepad, pri ktorom sa stanú skutočnosti, pre ktoré sa rozhodne hodiť svoj život za hlavu a pomstiť svoju manželku a dcéru. Film režíroval Eli Roth, v našich končinách známy filmom Hostel, ktorý sa odohrával na Slovensku.

Tento film sa však odohráva v Amerike a ako sme pri takýchto filmoch zvyknutí, hlavný hrdina po celý čas hľadá spravodlivosť bez toho, aby bol čo i len na chvíľku vyvedený z miery. Skutočnosť, že chirurg, ktorého životným poslaním bolo zachraňovať životy ich zrazu bez mihnutia oka berie, je veľmi ťažko pochopiteľná, no pri tomto type filmu akceptovateľná. Divák sa dočká akcie a napätia a pozrie sa do zákulisia vyšetrovania prípadu, ktorý súvisí s prepadom a následkami, ktoré zanechal.

ex-press.com

​V mnohých môže tento film zanechať mylné predstavy o tom, ako funguje spravodlivosť. V niečom má ale pravdu. Spravodlivosti sa od štátnych orgánov niekedy vôbec nedočkáme. Nezdá sa však byť korektné, aby vo filme po ulici chodil muž v strednom veku a zabíjal ukradnutou zbraňou každého, koho si zmyslí. Je to presne to, čo v súčasnej dobe Amerika vôbec nepotrebuje vidieť. V niektorých scénach máte pocit, že túto tému poňali satiricky, no nasledujúci moment vás presvedčí o opaku. Tvorcovia ako keby sami nevedeli, čo nám chcú povedať.

Film nijako nevytŕča z rady mnohých podobných akčných filmov o pomste z amerického prostredia a preto môžete veľmi dobre odhadnúť, aké budú nasledujúce kroky hlavného protagonistu. Nesnaží sa prekvapiť ani ohúriť. Je to len všedný film, ktorý si pozriete a v nasledujúcich dňoch naňho aj pravdepodobne zabudnete.