Jela
19.4.2024
Rodinná dráma Chatrč je blahodárnou oázou nádeje pre všetky ubolené duše

Zdroj: Facebook

Pôsobivý román Williama P. Younga vzbudil pozornosť širokej katolíckej obce a dočkal sa aj sfilmovania. Dramatický príbeh otca, ktorý sa nedokáže vyrovnať s obrovskou tragédiou, prichádza do kín počas najväčších kresťanských sviatkov a prináša hlboké posolstvo.

Mala to byť idylická rodinná rybačka pri jazere. No okamih nepozornosti stačil na to, aby sa jednej obyčajnej rodine obrátil celý svet naruby. Tragédia, ktorá postihla Nan (Radha Mitchell) a Macka (Sam Worthington) je zlým snom všetkých rodičov. Nan ako hlboko veriaca matka drží svoju rodinu z posledných síl pokope. No Mack sa ani po štyroch rokoch nedokáže vyrovnať so stratou milovanej dcérky Missy (Amélie Eve) a obrovskými výčitkami.

Facebook

Jedného dňa nájde v schránke list, ktorý ho pozýva do horskej chatrče. Presne na miesto, kde jeho dcérka údajne zomrela (jej telo, ani únoscu polícia nikdy nenašla). V chatrči na neho čaká stretnutie, v aké rozhodne nedúfal! Za pomoci jeho troch hostiteľov sa Mack odváži nazrieť do svojej zjazvenej duše. V nej sa skrývajú hnev, žiaľ, aj ťaživé tajomstvo z detstva. Nájde v sebe Mack silu odpustiť vrahovi Missy, Bohu, no najmä sebe?
Mimoriadne pozitívne hodnotím herecké obsadenie. Vo filme hviezdi nielen sympatický Sam Worthington v jeho neľahkej úlohe bezmocného otca, no aj jeho filmová manželka Radha Mitchell ako Nan. Obaja sú dôveryhodní ako milujúci rodičia a manželia. Nan je ako plameň v rodinnom kozube, ktorý vysiela svetlo lásky a pochopenia všetkým členom jej ťažko skúšanej rodiny. Voľba Octavie Spencer do úlohy Boha je mi veľmi sympatická, aj keď pomerne neortodoxná. Postava Saraju mi pripadala mierne neosobná, či skôr rezervovaná. No Avraham Aviv Alush ako Ježiš je zvolený výborne. Má veľmi v sebe (ako boží syn) element nekonečnej trpezlivosti a pochopenie pre naše ľudské slabosti. A láskavý zmysel pre humor.
Charč je teda v konečnom dôsledku príbehom, ktorý je postavený na silných emóciách. A tie majú univerzálnu výpovednú hodnotu. Ak ste veriaci, nájdete v ňom mnoho silných, duchovných podnetov. Prítomnosť Svätej trojice na plátne vám poskytne množstvo krásnych a hlbokých okamihov. Podobne ako hlavným postavám, ktoré hľadajú odpovede. A napokon nájdu omnoho viac. Ak nie ste veriaci, no chcete prežiť 132 minút súcitením s rodinou, ktorá stratí takmer všetko, aj pre vás je tento film skvelou voľbou. Hlavné posolstvo filmu je predsa: Nikdy nestrácaj nádej, lebo nie si sám! A to je univerzálny kľúč ku šťastiu;)

Facebook