Názor Kinosály: Králik Peter. Vtipný príbeh zvieratka, ktoré pobaví celú rodinu

Ak hľadáte film, ktorý by ste si v kine užili rovnako vy ako aj vaše deti, Králik Peter je tou správnou voľbou. Svojím humorom pobaví všetky vekové kategórie.

Film je inšpirovaný knihou od Beatrix Potterovej z roku 1902. Hlavnou postavou je králik v modrom kabátiku, ktorý sa neustále snaží dostať do záhrady pána McGregora. Snímka sa však od klasickej rozprávky líši v základných veciach, napríklad aj v slovníku, ktorý Peter používa. Samozrejme, to už závisí aj od času, ktorý prešiel medzi vydaním knihy a jej sfilmovaním.

Tento príbeh si pod palec zobral režisér Will Gluck, ktorý sa podieľal aj na písaní scenára. Na konte má prevažne komédie. Medzi najznámejšie patria Ľahko ju zbaliť, Ide len o sex a Annie.

Moderný Králik Peter je podľa názoru viacerých divákov príliš násilnícky, za čo sa muselo štúdio ospravedlňovať. Možno je to len pre to, že v spojení s výborne prepracovanými digitálnymi zvieratkami a reálnym svetom, ktorý predstavuje anglický vidiek, pôsobí rozprávka úplne inak, než je bežný divák zvyknutý pri klasických animovaných filmoch. Nie je nežná a nikoho neľutuje.

Zvieratám dali tvorcovia viaceré charakterové črty. Najviac komplexnou postavou je však samotný Peter, u ktorého niekedy neviete, či má dobré alebo zlé úmysly. Vo filme sú okrem neho ešte dve hlavné postavy, majiteľ záhrady a domu, kde chodí Peter kradnúť zeleninu – pán McGregor a jeho suseda. Tie sú na rozdiel od neho vykreslené jednoduchšie a predstavujú akési protipóly v ľudskom správaní sa k zvieratám. Peter má starosti so zaobstaraním potravy pre svoju rodinu a práve pre to sa stále dostane do nejakého problému. Ako živiteľ rodiny je na neho kladená veľká zodpovednosť, no veľakrát si neuvedomuje následky svojich činov.

Zdroj: star2.com

Rozprávkovú klasiku v tomto filme predstavuje suseda pána McGregora – Bea, ktorá je pre králiky ako druhá mama. Je to čistá duša, ktorá sa snaží pomôcť Petrovi a jeho sestrám a ochraňuje ich pred starým McGregorom, ale aj pred jeho synovcom, ktorý je mu v správaní veľmi podobný.

ZHRNUTIE: Príbeh je síce jednoduchý, no nesie príjemnú ideu o súdržnosti a nájdení vlastného pokoja. Film má veľmi uvoľnenú atmosféru s humorom, ktorý deti pochopia a dospelí sa na ňom pobavia.

06:15 RANNÉ NOVINY
08:30 Súdna sieň