Polojasno
16°
26.4.2024
Stratené mesto Z je skutočným príbehom muža, ktorého si, na jeho ceste za vysnívaným cieľom, našiel krutý osud!

Zdroj: MagicBox

Percy Fawcett sa stal legendou a jeho osobnosť bola predlohou aj pre postavu Indianu Jonesa. Bol inšpiráciou spisovateľa Sira Arthura Conana Doyla, Michaela Crichtona a mnohých ďalších. Ako tento muž žil a prečo sa vzdal takzvaných životných istôt na ceste za víziou, ktorá ho mátala a miatla po celý jeho život?

V roku 1906 sa britský bádateľ Percy Fawcett (Charlie Hunnam) po prvý raz vydal do Amazónie. Počas expedície pod záštitou Kráľovskej geografickej spoločnosti podplukovník Fawcett a jeho asistent Henry Costin (Robert Pattinson) zmapovali dosiaľ neznáme územie v Bolívii.  S pomocou domorodcov idú proti prúdu Rio Verde. Výprava čelí kanibalom, chorobám, nekonečným dažďom a nedostatku potravín, ale Fawcett sa nevzdáva. Hlboko v srdci pralesa nachádza dôkazy o existencii neznámej, veľmi vyspelej civilizácie.

Fawcett bojuje a vzdoruje nielen vo vojne

MagicBox

V Anglicku sa mu vedecká obec vysmieva. Percyho odhodlanie a posadnutosť nájsť bájne mesto Z, sú aj napriek tomu stále silnejšie. S podporou oddanej manželky Niny a matky jeho troch detí (Sienna Miller) sa v roku 1925 Percy, spoločne so synom Jackom (Tom Holland) opäť vydáva do džungle. Nájde svet, ktorý hľadá? Alebo je brána do tohto bájneho sveta navždy stratená?

MagicBox

Dobrodružný film Stratené mesto Z nakrútil americký režisér James Gray (Noc patrí nám) podľa knižného bestselleru Davida Granna Stratené mesto v Amazónii. Gray vdýchol život do príbehu, ktorý nemohol zostať nepovšimnutý! Je to príbeh nenaplneného muža, ktorý nebol superhrdinom, ale konal tak. S podporou jeho milujúcej a emancipovanej ženy Niny, ktorú stvárnila výborná, no prehliadaná herečka Sienna Miller, mal na to všetky predpoklady. Mimoriadne chválim herecké obsadenie tohto filmu. Charlie Hunnam je dokonale rozorvaný ako muž starej školy ( to jest džentlmen v každom smere a konaní), ktorý sa zo všetkých síl usiluje prekročiť vlastný tieň a verí vo svoju misiu, no spočiatku nenachádza podporu skostnatených mecenášov. Lebo prečo investovať do niečoho, čo by ich mohlo v ich viere vo vlastnú nadradenosť ohroziť, že áno?

MagicBox

Robert Pattinson je v úlohe Henryho Costina úprimne ľudský a autentický. On aj Hunnam prešli obrovskou zmenou vizáže a zo sexsymbolov sa stali obyćajnými mužmi z mäsa a najmä kostí! Na obraze je skrátka zjavné, že režisér ich oboch, v snahe o dôkladné vykreslenie skutočností, nešetril! Pochudnutí, vytrápení a vyčerpaní excelujú ako muži, ktorí sa vzopreli svojej dobe. Muži, ktorí netušili, čo ich čaká a neminie...
Takže si to zhrnieme:

Tento film nie je žiadnou jednohubkou pre senzáciechtivých divákov. Počas 144 minút sa pred vami rozprestrie príbeh doby nie tak dávno minulej. Uvidíte veľmi živé zobrazenie putovania po amazónskom pralese, pekné alebo nie, aj je to život. Krutý, drsný a úprimný. Bez špeciálnych efektov a ohlušujúcich kanónov. Pripravte sa na misiu, ktorá stála jej hlavných hrdinov ( v skutočnom živote) všetko, čo boli ochotní a museli obetovať.

MagicBox

​Dobrodružný film Stratený svet Z si vás podmaní autentickosťou a zraniteľnosťou hlavných hrdinov na ceste tam, odkiaľ niet návratu...