26.4.2024
Názor Kinosály: Je TENET filmovým vrchlom tohto roka?

Zdroj: inverse.com

Veľa konkurencie zatiaľ pre pandémiu nemal, no je viac než isté, že aj keby tu bola, Tenet by bol jedným z najlepších filmov, aké sa v roku 2020 dostali do kín. Prečo je to tak, keď je tak ťažko pochopiteľný?

Všetko, čo vo filme nasleduje po replike "Nesnaž sa to pochopiť." je náročné na pochopenie a tak vám radíme, nesnažte sa to pochopiť a unášajte sa týmto filmom ďalej. Christopher Nolan je známy komplikovanosťou a premyslenosťou svojich filmov, no pri filme Tenet budete potrebovať viac než základy fyziky. Zdá sa, že Tenet budete môcť pozerať niekoľkokrát a stále tam objavíte niečo, čo vám ušlo. A práve preto radíme, nechajte nepochopenia na prvé sledovanie, podrobne analyzovať ho môžete neskôr.

empireonline.com

Netvrdíme však, že vám na konci film nebude dávať zmysel. Naopak, nemusíte ovládať procesy, ktoré sa vo filme dejú na to, aby ste ho ku koncu pochopili. Počas snímky si pozorný divák všimne niekoľko zvláštnych vecí, ktoré mu na konci začnú dávať zmysel a to určite poteší nie jedného Nolanovho fanúšika. Ako sme pri Nolanovi už zvyknutí, podstatnú úlohu v jeho filmoch zohráva rodina a najmä deti. Pri Tenete tomu nebude inak, no v tomto prípade hlavný hrdina trošku nečakane nebojuje za svoju rodinu. Veľmi nevieme, čo ho v tomto prípade ženie, akurát sa nám snaží dokázať, že on zloduchom určite nie je.

theverge.com

Nolan využil pri nakrúcaní mnoho praktických trikov, čo sa nám spätne zdá až nemožné, no predsa je to tak. Treba vyzdvihnúť aj hudbu, ktorú však tentokrát nemal na starosti Hans Zimmer, no na Zimmerove odporúčanie sa skladania zhostil trošku menej známy, no rovnako kvalitný, Ludwig Göransson.

gadgets.ndtv.com

Zhrnutie: Ani sa nemusíme rozprávať o tom, či film treba vidieť. Jednoznačne ide o veľkú udalosť, ktorá sa práve teraz odohráva na strieborných plátnach a vy by ste ju nemali vynechať.