Wind River: Najväčšia tragédia je pre každého rodiča strata dieťaťa

Wind River: Najväčšia tragédia je pre každého rodiča strata dieťaťa Zdroj: Bontonfilm
Vedeli ste, že o indiánskych ženách sa nevedú žiadne záznamy, keď sú nezvestné?

Americký thriller Wind river je príbehom Coryho Lamberta (Jeremy Renner), ktorý objaví v drsnej divočine indiánskej rezervácie Wind River telo mladého dievčaťa a do veľkej miery mu to pripomenie smrť jeho vlastnej dcéry. FBI pošle na miesto činu mladú agentku Jane Banner (Elizabeth Olsen). Rodáčka z Floridy je na drsné počasie, ďaleko od civilizácie, a krutú zimu vo Wyomingu, totálne nepripravená. Extrémne podmienky navyše celé vyšetrovanie komplikujú. Jane preto osloví Coryho, aby jej robil sprievodcu a stopára, a tak jej s vyšetrovaním pomáhal.

Wind river Wind river Zdroj: Bonton Film

​WIND RIVER je silným pohľadom na život na okraji najväčšej divočiny, kde pravidlá zákona podliehajú pravidlám prírody. Keďže hľadanie odpovedí sa stane bojom o prežitie, Jane bude musieť čeliť svojej najväčšej slabosti. Cory zas musí premôcť svoj najväčší strach, aby našiel svoje vykúpenie.

V drsnej prírode ďaleko od civilízácie, je život naozaj tvrdý, a preto sa mladí často uchyľujú aj k drogám alebo hľadajú inú cestu, ako uniknúť z tohto prostredia, a to najmä mladé dievčatá. Scenárista a debutujúci režisér Taylor Sheridan sa chopil šance, preniesť svoj scenár na filmové plátno a naozaj sa mu to vydarilo. Vidieť, že dlhoročná práca na scenároch priniesla svoje ovocie a film vás drží po celý čas v napätí.

Jeremy Renner Jeremy Renner Zdroj: Bontonfilm

Pochmúrnu atmosféru dotvára aj drsné prostredie, ktoré dokresľuje pôsobivá hudba. Nie náhodou je jedným z jej autorov Nick Cave.  Presvedčivé výkony podali aj predstavitelia hlavných postáv – Elizabeth Olsen ako agentka FBI, Jane Benner a Jeremy Renner ako lovec v rezervácii Wind River, Cory Lambert. Nebolo to ich prvé stretnutie na filmovom plátne, stretli sa však za celkom iných okolností - v Avengeroch. Toto bola pre oboch celkom nová skúsenosť.

Wind river Wind river Zdroj: Bontonfilm

​Zhrnutie: Kriminálny thriller Wind river vás zavedie do prostredia indiánskej rezrevácie vo Wyomingu a odhalí tak kút Ameriky, ktorí našim divákom nie je príliš známy. Na pozadí tohto drsného prostredia  sa odvíja príbeh muža, ktorý sám prežíva tragédiu a nikdy sa v jeho prípade neskončí.

​TRAILER

05:40 Krimi
06:15 RANNÉ NOVINY