Zatiahnuté, dažďové prehánky
Juraj
24.4.2024
Názor Kinosály: Solo: A Star Wars Story. Potrebovali sme v kinách tento príbeh?

Napriek tomu, že Han Solo zažil svoju najväčšiu slávu v 70-tych rokoch, jeho začiatky nám odhalí až film Solo: A Star Wars Story. Úlohy mladého Hana sa zhostil Alden Ehrenreich a réžijne mal tento film pod palcom Ron Howard.

Táto snímka síce objasňuje, čo stálo za tým, že sa z Hana stal muž s mnohými nepriateľmi v celej galaxii, no príbehu ako keby niečo stále chýbalo. Ron Howard miestami príliš tlačil na city divákov a stavil na sentimentálnosť, aj keď s pribúdajúcou dĺžkou filmu primerane ubúdala a práve tam, kde by sme ju čakali najviac. Snímka má však aj veľa prekvapivých momentov. Celkovo nenudí, no pravdepodobne má väčší potenciál, najmä v takom svete, kde je možné takmer všetko.

nydailynews.com

Vo filme je však pár momentov, na ktoré sa môžete tešiť a pre ktoré sa ho oplatí vidieť. Stretnutie s Chewbaccom či Landom patria medzi ne. Chémia medzi týmito charaktermi je veľmi silná. Napätie bolo určite aj medzi inými postavami. Emilia Clarke má pôsobiť ako silná ženská postava, ktorá má pre Sola slabosť a on má slabosť pre ňu, no ich dialógy sú celkom suché, najmä ak sa pozrieme na ich spoločnú minulosť. Do pamäte sa vám však určite zapíše výraz Hana Sola, keď prvýkrát sadne do Millennia Falcona.

timesheraldnews.com

Čo nám na tomto filme chýba je dôvod, prečo bol vytvorený. Pochopenie charakteru Hana Sola. Dozvedeli sme sa síce niečo z jeho minulosti, no až tak veľa nám to o jeho postave nepovedalo.

Na druhej strane, štúdio Disney znova pracovalo s menšinami a snažilo sa zapojiť boj o ich práva aj do tohto sveta. Môže sa však stať, že divákom sa tieto posolstvá skoro zunujú a tak štúdio Disney, napriek tomu, že sa snaží robiť dobrú vec, bude za to skôr odsudzované a označované za pokrytecké.

cnet.com

Alden Ehrenreich je obstojný herec, no chýba mu charizma, ktorú mal Harrison Ford. Samozrejme, je to ťažká úloha a mnoho hercov by sa s ňou nepopasovalo ani z polovice tak dobre ako Alden. Na jeho postave vidíme zopár začiatočníckych chýb, ktorými chceli scenáristi naznačiť, že aj najlepší pašerák vo vesmíre nejako začínal a nie vždy mu to vyšlo, čo v podstate patrilo k Solovej postave v ktoromkoľvek štádiu jeho života. Mal naozaj dobrého učiteľa - Tobiasa Becketta, ktorého hrá Woody Harrelson. Ten si zopakoval podobnú postavu ako v Hrách o život, s tým rozdielom, že tu požíval menej alkoholu.

flickeringmyth.com

Zhrnutie: Mnoho ľudí sa obávalo, že tento film vznikol len pre ďalší zárobok štúdia Disney a je možné, že ich obavy sa naplnili. Samozrejme, tento film má čo ponúknuť. Herecké obsadenie, výborné efekty a fakty, ktoré potešia určite nie jedného fanúšika Star Wars. Westernovo naladený koniec príjemne prekvapil a oživil túto snímku. Solo: A Star Wars Story stojí za pozretie, no nie sme až natoľko presvedčení, či bolo potrebné tento príbeh spracovať v samostatnom filme. Najmä ak nezodpovedal všetky otázky, ktoré fanúšikovia mali.

;t=23s