Juraj
24.4.2024
Názor Kinosály: Deadpool 2. Minimálne taký dobrý ako prvá časť!

Zdroj: ign.com

Deadpool si už predtým zaručil úspech svojím humorom a uprímnosťou. Je to úplne iný superhrdina, na akého sme zvyknutí. Pokračovanie sa nesie v ešte ironickejšom duchu, ako prvý diel a má mnoho prekvapivých momentov.

Bolo nám jasné, že Ryan Reynolds po prvej, veľmi úspešnej, časti bude pokračovať v úlohe, ktorá bola preňho ako stvorená. Deadpool vie o tom, že je vo filme, rozpráva sa s divákmi a uvedomuje si svoje chyby. To je zatiaľ nevídaný prístup. Prvá časť ním prekvapila celý svet, nevedeli sme či tvorcovia znova prekvapia alebo sa budú držať toho, čo u divákov už raz zafungovalo.

technobuffalo.com

Nakoniec sa im podarilo oboje. Priniesli nám aj nových hrdinov, ktorých si zamilujete minimálne tak ako Deadpoola. Ryan Reynolds každého z nich naučil, ako to v Deadpoolovi chodí. Veľmi skoro sa mu prispôsobia a na plátne im to funguje perfektne. Táto snímka je jazda, z ktorej si užijete každú sekundu. Najmä, ak pochopíte všetky odkazy na ostatné filmy, ktorých je v tomto filme neúrekom.

screenrant.com

​Oproti prvej časti tu máme ešte lepšieho záporného hrdinu - Cablea, ktorého hrá Josh Brolin, tiež známy ako Thanos z Avengers: Nekonečná vojna. Ten s Deadpoolom hraje zábavnú slovnú hru, napriek tomu, že nie je veľmi výrečný. Cable je výborný záporák a zároveň skvelý hrdina. Ďalším silným charakterom je Domino. Tá sa k tímu dokonale hodí a spolu tvoria naozaj silnú kombináciu. Najmä vďaka týmto postavám máme vo filme najlepšie akčné scény.

geeksandgamers.com

Sú drsné, vtipné, kreatívne a zároveň nechutné. Vzhľadom na Deadpoolove schopnosti si tu so svojím telom robí to, čo len môže a tak sa pripravte na veľa vykĺbených a odrezaných končatín, ale bez toho by tento film nebol tým, čím je. Treba priznať, že scenáristi využili jeho schopnosti naplno.

​Film sa síce nevyhol mnohých klišé, no vie s nimi pracovať tak, aby ho divák vnímal na škále niekde medzi komiksovým filmom a čiernou komédiou. Za správaním všetkých postáv sa skrývajú rôzne motivácie, ktoré má dívák počas príbehu možnosť spoznávať a rozmýšľať nad nimi. Jediné, čo túto snímku kazí, je potitulková scéna, ktorá trochu rozvracia všetko, čo sa vo filme dialo a na čom stál príbeh, no hlavnú myšlienku si napriek tomu zanechal. Koniec koncov, Deadpool nechce byť filmom, nad ktorým budete doma polemizovať ešte niekoľko hodín. Ukáže sa ako dobrý chlapík, ktorý chce na svete najmä dobro a spravodlivosť, čo nám v prvej časti nebolo až také jasné.

inverse.com

Zhrnutie: Film si určite užijete, či už ste alebo nie ste fanúšik komiksových filmov. Jednoznačne sa Deadpool oproti prvej časti posunul ďalej, či už výborným obsadením nových vedľajších postáv alebo príbehom, ktorý nám popri všetkých vtipoch a akčných scénach nepripadal ako niečo vedľajšie, na čom nezáleží.

;t=35s