Valér
18.4.2024
Názor Kinosály: Ja, Tonya. Skutočný príbeh, ktorý sa vám bude zdať neuveriteľný!
Recenzie

Austrálska kráska Margot Robbie sa pre úlohu prostorekej krasokorčuliarky Tonyi Harding zmenila na nespoznanie. Film Ja, Tonya je pravdivý, miestami neuveriteľný, príbeh o jej živote s nemilujúcou matkou a problémovým manželom.

Film nám ukazuje vzostup a pád krasokorčuliarskej legendy Tonyi Harding, ktorá stála na ľade už vo svojich troch rokoch. Celá snímka smeruje k incidentu, ktorý sa stal počas majstrovstiev v roku 1994. Jej hlavná súperka, Nancy Kerrigan, bola po tréningu napadnutá a jej účasť na olympiáde bola ohrozená. Vyšetrovanie viedlo až k Tonyi, jej manželovi a osobnému strážcovi, ktorí v tomto konflikte hrali každý svoju úlohu.

Film Ja, Tonya je nominovaný na tri Oscary – Margot Robbie za hlavnú úlohu, Allison Janney za vedľajšiu úlohu a poslednú nomináciu si zaslúžil strih. Allison Janney, ktorá hrala Tonyinu matku, už vyhrala Zlatý glóbus za vedľajšiu rolu. Brilantne dokázala zahrať agresívnu ženu, ktorá mala srdce z kameňa a znepríjemňovala život všetkým okolo seba. Atmosféru dopĺňali herecký kolegovia Sebastian Stan a Paul Walter Hauser. A práve ľudia, ktorí sa okolo Tonyi točili, robia tento film ešte zaujímavejším.

time.com

​​Dozvieme sa, čím sa Tonya preslávila, ako ju vnímali porotcovia na súťažiach a ako sa snažila nájsť nový život, ďaleko od svojej matky, so svojím manželom Jeffom. Ten sa neskôr, podľa jeho slov, stal „najnenávidenejším mužom celej Ameriky“. Podľa filmu má každý svoju verziu pravdy a divák má možnosť nahliadnuť do rôznych pohľadov, ktoré nám jednotlivé postavy ponúkajú.

azmovies.net

​Zo začiatku má divák možnosť vidieť, aké ťažké bolo vôbec dostať Tonyu na tréningy a neskôr sleduje aj jej dospievanie, zoznámenie sa s manželom a problémy, ktoré ju (niekedy neprávom) sprevádzali na súťažiach. Napriek tomu, že je to skutočný príbeh, veľakrát sa môže zdať, že tvorcovia filmu nafúkli niektoré situácie a pridali im správnu dávku recesie. Divákovi jasne vysvetlili zázemie, z ktorého Tonya pochádzala a následky, ktoré z toho plynuli.

actress.camera

Na hollywoodske pomery mal film skromný rozpočet, len 11 miliónov dolárov, no dokázali s ním natočiť film, ktorý stojí za pozretie. Určite je potrebné pozdvihnúť tvrdú prácu Margot Robbie, ktorá z archívnych videí dokázala odpozorovať Tonyinu povahu a preniesť ju na plátno. Pri záberoch z vystúpení, ktorých je vo filme pár, je použitý pohyb kamery, ktorý môže niektorým divákom pripadať mierne chaotický. Film sa oplatí vidieť o to viac, ak si na incident s Nancy Kerrigan spomínate a chcete o tom zistiť skutočnú pravdu, ktorú film sľubuje, že odkryje.

Film Ja, Tonya je v kinách od 1.2.2018!

Autorka: Lucia Harbuľáková