Marek
25.4.2024
Hororový sci-fi film Život je vizuálne príťažlivý žánrový vykrádač

Zdroj: itafilm.sk

Šesťčlenný profesionálny tím odborníkov dosiahne jeden z najväčších ľudských objavov, dôkaz o existencii mimozemského života na Marse. Výskum má však neplánované následky a forma života, ktorú skúmajú, začína byť pre nich a pre celé ľudstvo osudovo nebezpečná.

Horor prepojený so sci-fi žánrom je pre dnešných filmových nadšencov veľmi často jedným z najväčších vizuálnych lákadiel, ktoré si vyslovene pýta návštevu kina, aby sa mohlo na veľkom plátne predviesť v plnej kráse. To je aj prípad najnovšej snímky Život, ktorá je po výtvarnej a hudobnej stránke dokonale prepracovaným dielom. Náročnejší divák alebo veľký fanúšik tohto žánru však môže mať isté výhrady z hľadiska predvídateľného príbehu a príliš nápadnou inšpiráciou viacerými filmovými chuťovkami z tohto žánru. V konečnom dôsledku tak divák pozoruje príbeh, na konci ktorého sa neubráni pocitu, že toto všetko dokopy vlastne už niekedy niekde videl. V mnohých častiach sa tvorcovia možno snažili vytvoriť o niečo hĺbavejšie dielo, dialógy však vyznievajú plocho a ani k postavám sa nedostaneme nejako bližšie. Prečo by sme sa aj mali, keď ich aj tak postupne mimozemské monštrum všetkých skántri. Možno práve chýbajúce posolstvo robí z tohto filmu iba ďalší z radov vizuálne efektných, hereckými hviezdami nabitých trhákov, ktoré síce dokážu v kinosále publikum na moment strhnúť, no hlbšiu stopu v ňom skrátka nezanechajú.

Life, R. Reynolds

itafilm.sk

​Tvorcom možno trochu chýbala odvaha prísť s niečím novým, prekvapivým a originálnym. Vďaka predvídateľnosti, bohužiaľ, presne vieme, kedy sa máme tešiť, smútiť či sa báť. Napriek kvalitným zvukovým či strihovým efektom tak emócie z diváka film doluje iba vlažne. Vďaka príjemnej stopáži však dokáže udržať po celý čas napätie a spolu so záverečnou, pre niekoho možno prekvapivou, pasážou môže zanechať lepší dojem, než ku ktorému zo začiatku film smeroval. Opäť sú to herecké výkony, ktoré slabšie momenty filmu dokážu udržať nad vodou. Ryan Reynolds mnoho priestoru síce nedostal, no herecké duo v zložení Jakea Gyllenhaala a Rebeccy Ferguson podáva prekvapivo kvalitné výkony napriek tomu, že im scenár neposkytol veľa možností zažiariť.

Film Život je v rámci žánru efektné audiovizuálne dielo, ktorému veľké plátno kinosály vyslovene svedčí a poteší tak oko nejedného fanúšika sci-fi žánru. Jednoduchá „zápletka“ ho však trochu odsúva do priemeru, v ktorom časom istotne upadne do zabudnutia. Kto však chce zažiť pútavé dobrodružstvo s kvalitnou výtvarnou zložkou, oplatí sa mu na chvíľku vypnúť mozog a ponoriť sa do boja o holé prežitie spolu s filmovými postavami, z ktorých však táto misia ozajstných hrdinov, bohužiaľ, nespravila. A čo nám chceli tvorcovia povedať záverečnou filmovou pasážou? Možno iba toľko, že ešte je tu priestor do budúcna na trochu originálnejší reparát.