10°
26.4.2024
Wonder Woman sa konečne dočkala vlastného filmu. A nadchýna kritikov i divákov

Zdroj: Warner Bros.

Sila, ladnosť, múdrosť a výnimočnosť – tieto kvality sú neodmysliteľne spojené s jednou z najväčších superhrdiniek všetkých čias – so slávnou Wonder Woman. Dlhodobo obľúbená hrdinka DC komiksov je už vyše 75 rokov medzinárodným symbolom sily a rovnosti. Ako a kedy sa ním stala, a prečo jej tak záleží na osude ľudstva? Nielen to vám prezradíme v recenzii.

Ešte predtým, než sa z nej stala Wonder Woman, podstúpila princezná Diana (Gal Gadot) drsný tréning pod vedením svojej milovanej tety Antiope a stala sa z nej neporaziteľná bojovníčka. Dcéra kráľovnej Hippolity žila obklopená silnými Amazonkami na idylickom Rajskom ostrove až do chvíle, kým na ňom nehavaroval americký pilot Steve Trevor (Chris Pine). Po tom, čo mu Diana zachráni život, na jej krásny ostrov zaútočia Trevorovi prenasledovatelia. Šokovaná tragickými udalosťami a správami o vonkajšom svete sa odvážna Diana rozhodne, že je čas čeliť nepriateľovi. Ten má meno Áres, boh vojny a Diana je odhodlaná poraziť ho, aby zachránila ľudstvo pred skazou.

Warner Bros.

Po emotívnej rozlúčke so svojou matkou, vstupuje Diana do sveta ľudí a zažíva mnoho nepríjemných i vtipných situácií. Jej ochranca Steve čoskoro zisťuje, že Diana je výnimočná nielen pre svoju krásu, ale najmä odvahu a zápal pre spravodlivosť. Je preto ochotný vydať sa s ňou na vojnový front, aby sa stretla s Áresom, v ktorého existenciu on však neverí...

Diana tak čoskoro prežije krst pod paľbou nepriateľských guliek a pochopí, že jej poslanie na tomto svete je omnoho dôležitejšie, než si pôvodne myslela! Dokáže však nájsť Áresa? Alebo je to ON, kto hľadá JU?

Warner Bros.

DC a Warner Bros. sa teda konečne rozhodli, že superhrdinka Wonder Woman dostane svoj vlastný film. ​A ich rozhodnutiu tlieskajú nielen nadšení fanúšikovia, ale aj očarení filmoví kritici. Režisérka Patty Jenkins dala komiksovej hrdinke Diane filmovú podobu, ktorá sa zrejme navždy zapíše do kinematografie. Počas 141 minút dokázala Jenkins skĺbiť mytológiu, dokonalé vizuály, hĺbku postáv a, samozrejme, akčné scény, ktoré vás priklincujú do sedadiel.

Režisérka neponechala ani jedinú sekundu filmu na náhodu. Jej priam herkulovský výkon je vidieť hneď v niekoľkých rovinách:

1. Výber hercov zvládla na výbornú. Gal Gadot je dokonalá Wonder Woman: krásna, atletická, šarmantná, bojovná a navyše láskavá. Chris Pine je vtipný a pohľad na neho tiež neurazí;) No je jasné, že hviezdou každého záberu je Gal. Robin Wright ako Antiope je fantastická. Odvážna generálka armády Amazoniek predsa nemôže byť bábika z cukru. Jej dokonalým opakom je jej sestra, kráľovná Hippolita, ktorú hrá Connie Nielsen. Tá je dokonalým zosobnením grácie a distingvovanosti.

Zábery Amazoniek na cvičisku a v boji sú skutočne pohľadom pre bohov. Režisérka herečky vôbec nešetrila! Dámy trénovali v špeciálnom výcvikovom tábore celých šesť mesiacov pred nakrúcaním.

Warner Bros.

2. Patty Jenkins v mnohých scénach využíva referencie na kultový seriál. Nesnaží sa odkaz Lyndy Carter nijako zatlačiť do úzadia. Práve naopak. Vďaka režisérke si diváci opäť prežijú populárne seriálové scény.

3. Efekty, hudba a dynamika deja sú absolútne strhujúce. Dovolím si smelo povedať, že Marvel má nad čím premýšľať, ak sa bude chcieť kvalitou Wonder Woman pri svojich superhrdinoch vyrovnať.

Warner Bros.

Takže si to zhrnieme:

Film ​Wonder Woman je absolútna superliga. Vďaka vizuálnym efektom, skvelému obsadeniu, zápletke i veľmi triezvemu koncu posúva hranice kvality spracovania superhrdinovského žánru. Aktuálne pozitívne ohlasy hovoria jasnou rečou a ja s nimi môžem do bodky súhlasiť. A teším sa na pokračovanie WW v ďalšej DC pecke, JUSTICE LEAGUE.

Hrajú: Gal Gadot, Chris Pine, Robin Wright, Danny Huston, David Thewlis, David Thewlis, Connie Nielsen, Elena Anaya, Ewen Bremner

Wonder Woman bojuje v kinách od 1. júna v 2D a 3D verzii.