Zatiahnuté
Jela
19.4.2024
Názor Kinosály: Obyčajná tvár je citlivý rodinný film! Má len jednu chybičku krásy

Zdroj: Facebook

Obyčajná tvár vás prinúti zamyslieť sa, že nie je dôležité, ako vyzeráme, ale aké máme srdce.

Rodinných filmov nie je v našich kinách až tak veľa. Z tých posledých nás asi najviac zaujala Psia duša a teraz Obyčajná tvár, príbeh o 10-ročnom chlapcovi Augiem Pullmanovi, ktorý toho za svoj život prežil viac ako dosť. Má za sebou 27 operácií, ale ani jedna z nich mu nezabezpečila peknú tvár. Aj napriek tomu je to však inteligentný chlapec so zmyslom pre humor, ktorý túži po tom, aby ho prijali aj iné deti a aby nemusel pred nimi skláňat tvár. Film sa dotýka aj témy šikanovania, ktoré je stále väčším problémom aj na našich školách. Aj preto by bolo dobré, keby si film pozreli slovenské deti. Škoda len, že nie je nadabovaný, pretože aj z vlastnej skúsenosti viem, že 10-ročné dieťa ešte titulky nechce, respektíve nevie tak rýchlo čítať. V tomto prípade je to veľká škoda, lebo práve 10-ročné deti by si z toho filmu mohli najviac odniesť.

Film Obyčajná tvár vznikol podľa knižného besteselleru R.J. Palacio. V hlavných úlohách uvidíte okrem talentovaného 11-ročného kanadského Jacoba Trembleya aj ostrieľané hviezdy: Juliu Roberts a Owena Wilsona. Julia sa prefektne zhostila úlohy matky, ktorá pre svojho chorého syna obetovala svoju kariéru a venovala mu všetok svoj čas, popritom však akosi zabudla na svoju staršiu dcéru Oliviu, ktorá sa navyše horšie vyrovnáva so stratou babičky a najlepšej kamarátky. Tú skvelo stvárnila Izabela Vidovic. O tejto 17- ročnej herečke budeme určite ešte počuť. Owen Wilson hrá postavu milujúceho citlivého otca, na čo nie sme v jeho prípade práve zvyknutí. Zahral si ho však veľmi presvedčivo. Klobúk dole!

Izabela Vidovic, Obyčajná tvár

Izabela Vidovic, Obyčajná tvár

imdb.com

Zhrnutie: Film sa určite oplatí vidieť. Aj keď je tu americké školstvo vykreslené až príliš ukážkovo, uvedomíte si, aké ťažké to majú tí, čo sa im narodilo choré dieťa a čo všetko musí toto dieťa prežívať, aby ho spoločnosť a najmä jeho rovesníci prijali. A navyše, nikdy neodsudzujme človeka len podľa jeho výzoru. Ak ste tento film ešte nevideli, vyberte sa naň aj so svojimi školopovinnými deťmi.