13°
26.4.2024
Názor Kinosály: Besnenie. Štyria scenáristi na tomto filme urobili zbytočný zmätok

Zdroj: imdb.com

Dwayne Johnson a režisér Brad Peyton už spolu zopár filmov natočili, no nikdy to nebolo až takéto absurdné.

Film má svoj pôvod v arkádovej hre a rovnako ako v tejto hre, pripravte sa na veľa ničenia. Oproti Tomb Raider tento film zaostáva v mnohom, samozrejme spočíva to aj v príbehu, ktorý vychádza zo samotných hier. To, čo tejto snímke najviac chýba, je samotný príbeh, ktorý by dával zmysel. Dwayne Johnson je síce sympatický herec, ktorý určite priláka do kín veľa ľudí, no obsadzovať ho do podobných úloh stále dookola po čase prestane baviť aj najvernejšieho fanúšika.

Snímka je skôr prehliadkou vizuálnych efektov. Má aj vtipné momenty, ktoré prichádzajú v pravidelných, približne 10-minútových intervaloch, aby diváka prebrali inak z veľmi nudného a predvídateľného príbehu. Človek by ani neveril, že tento film má štyroch scenáristov. Zdá sa, že pozliepali svoje vízie o tom ako by malo Besnenie vyzerať a scenár bol na svete. Do snímky dali naozaj všetko, čo by podľa nich mal správny blockbuster obsahovať.

Samozrejme, bola to výzva napísať film z hry, v ktorej sa nič nehovorí a treba priznať, že prvotná myšlienka nebola až taká zlá. Na začiatku filmu sa dozvieme, čo sa stalo trom zvieratám, ktoré neskôr uvidíme ničiť centrum Chicaga. Asi do polovice filmu si budete hovoriť, že ide o normálny blockbuster, v ktorom sa bude veľa ničiť. Čím viac sa však bude schyľovať ku koncu, tým viac vám ten film bude pripadať nezmyselný. V kine sa dokonca ľudia smiali aj vtedy, keď pôvodne nemali, čo asi nebolo zámerom scenáristov. Nedá sa povedať, že by sa od tohto filmu očakávalo niečo viac ako od každého iného filmu, kde je hlavnou postavou Dwayne, no Besnenie sa radí medzi jeden z jeho najhorších filmov.

mouse.latercera.com

Pozitívom sú vedľajšie úlohy. Nemyslím tým však záporné, tie boli ako amatérski zločinci, ktorí sa ako zázrakom dostali k firme, kde prišli náhodne do kontaktu s genetikou, čo využili na nekalé účely, no FBI im na to neprišla a navyše jeden z nich bol veľmi hlúpy, dokonca aj na tento film. Na druhej strane sme tu mali genetičku, ktorú hrala Naomie Harris a agenta, ktorému podobu prepožičal Jeffrey Dean Morgan. Tí, spolu s grafikmi odviedli najlepšiu prácu na filme.

Zhrnutie: Logiku pri sledovaní tohto filmu odsuňte na bok. Samozrejme, že sme neočakávali zmysluplný film s výnimočnou zápletkou, no Besnenie dokázalo, že aj z plánovaného blockbusteru sa môže stať Béčkový film. Dwaynovi Johnsonovi by možno prospelo, keby aspoň v jednom z jeho najbližších filmov nehral sám seba, alebo niekoho, kým si myslí, že je. Tak skoro to však asi nebude, keďže sa s spolu s režisérom Bradom Peytonom chystajú natočiť druhú časť San Andreas. Môžeme sa teda tešiť na ďalší efektmi nabitý trhák, z ktorého snáď bude lepší film než je Besnenie.

;t=6s