20°
Miroslav
29.3.2024
Názor Kinosály: Prekliate dedičstvo. V kinách už nebolo dlho nič také desivé!

Zdroj: hollywoodreporter.com

Tento film vami otrasie, či už ste alebo nie ste fanúšik hororových žánrov. Okrem znepokojujúcich scén priniesol aj zaujímavý príbeh, ktorý sa určite oplatí vidieť.

Už od začiatku tohto filmu budete hádať, kto vlastne je v tejto štvorčlennej rodine najzvláštnejšou osobnosťou. Nenechajte sa oklamať, dej sa vyvíja rovnako precízne, ako sa vyvíjajú postavy a ku koncu budete takí zmätení, ako to len pôjde. Okrem toho, že budete cítiť hneď niekoľko emócii naraz - ľútosť, strach či znechutenie, snažte sa pozrieť si tento film až do konca bez toho, aby ste čo i len raz uhli pohľadom.

wmagazine.com

Mnohí ho prirovnávajú k takým klasikám ako je Exorcista či Osvietenie, no Prekliate dedičstvo má na to, aby sa tiež stalo legendárnym hororom, ktorý možno zozbiera aj pár ocenení. Snímka má okrem výborne napísaného scenára aj skvelé herecké obsadenie. Toni Collette už síce nechcela hrať v žiadnom horore, no po prečítaní tohto scenára zmenila svoj názor a urobila dobre. Rola ženy, ktorá prišla o matku, ku ktorej nemala veľmi blízko a z toho vyplývali aj jej osobné problémy a traumy, jej výborne sadla. Rovnako dobre urobili tvorcovia aj pri obsadení jej dvoch detí. Išiel z nich zvláštny pocit, čo bolo účelom tejto snímky. Starší zo súrodencov - Peter je klasický americký stredoškolák, pričom jeho sestra Charlie je čudné, uzavreté dievča so sklonom k zvláštnym činom.

a24films.com

V kine budete tak napätí, že keď sa niekto pri vás pohne, budete mať chuť utiecť. Zo začiatku sa síce zdá, že ide viac o napínavý thriller než horor, no koniec vás určite presvedčí o opaku. Nedá sa povedať, že na tomto filme urobil niekto chybu. Či už ide o réžiu, kameru, scenár, hudbu alebo čokoľvek iné. Jednotlivé scény sú zoradené tak, aby vám zvýšili adrenalín, aj keď o to už nebudete stáť. Dá sa povedať, že ide o majstrovský kúsok medzi horormi.

popsugar.co.uk/

​ZHRNUTIE: To, čo vidíte v ukážke je len slabým odvarom toho, čo vás v kine čaká. Prekliate dedičstvo je typ hororu, ktorý v kinách už dlho nebol. Je desivý, no tiež traumatizujúci. V divákovi zanechá zvláštne pocity a bude nad týmto filmom ešte dlho premýšľať. Každou minútou vás táto snímka vtiahne do sedadla viac a viac.