19°
Miroslav
29.3.2024
Názor Kinosály: Bohemian Rhapsody vás úplne pohltí a nemáte chuť odísť z kina

Zdroj: Bontonfilm

Po filmoch Zrodila sa hviezda a Prvý človek, ma v kinách tento rok do tretice potešil hudobný film o živote Freddieho Mercuryho a skupine Queen - Bohemian rhapsody.

Priznám sa, spočiatku som mala obavy, či Rami Malek dokáže vierohodne stvárniť Freddieho Mercuryho, no po pár minútach som si naňho zvykla, dokonca aj na jeho predkus, ktorý spočiatku pôsobil tak trochu neprirodzene. Rami Malek sa totiž na svoju úlohu dôkladne pripravoval, učil sa gestá a mimiku a mal aj špeciálneho pohybového kouča, čo sa nakoniec vyplatilo a vidieť to najmä na záverečnej scéne. Tam sa však postupne prepracujete...

Bohemian rhapsody

Bohemian rhapsody

Bontonfilm

​Film chytí za srdce všetkých, čo na tejto skupine vyrastali, ale svojou hudbou a atmosférou určite nadchne aj tých, čo sa narodili neskôr. Do príbehu sa dostaneme v momente, keď mladý Farrokh Bulsara pochádzajúci zo Zanzibaru, začne rebelovať a uniká po večeroch von za zábavou. Po tom, ako zistí, že zo skupiny, ktorá vystupuje v miestnom pube, odchádza spevák, navrhne, že ho nahradí a tak sa to všetko začína a bol to práve on, ktorý ju vyšvihol až na samotné výslnie.

Film sa prioritne zameriava na hudbu a v tom je jeho sila, geniálny talent Mercuryho ako skladateľa a speváka, pričom nezabúda ani na ostatných členov skupiny, ktorí tiež prinášali svoje skladby. Film odhaľuje aj nezhody medzi členmi kapely, ktoré šikovne využili tí, ktorí chceli na Freddieho sláve parazitovať. Aj keď bol však slávny a geniálny, v súkromí bol opustený a veľmi zraniteľný. Viedol síce búrlivý sexuálny život, no film na to priamo nepoukazuje a sexuálne scény tam takmer vôbec nenájdete.

popsugar.co.uk

Aj keď má film 134 minút, nemá hluché miesta, pretože vás poháňa vpred svojou hudbou a čaká na vás veľkolepé finále, ktorým je charitatívny koncert LIVE AID z roku 1985. Toto vystúpenie je také realistické, ako keby ste na ňom priamo boli a Rami Malek v ňom podal výkon hodný skutočného Feddieho Mercuryho. Hudba Queen vás jednoducho uchváti a po príchode z kina máte chuť si doma pustiť nič iné ako geniálnu hudbu Queen a pokračovať tak plynule v koncerte, z ktorého ste práve odišli.

TRAILER: