Zatiahnuté, dažďové prehánky
Juraj
24.4.2024
Názor Kinosály: Šprtky to chcú tiež je divoká komédia s posolstvom

Stredná škola nie je ľahká takmer pre nikoho. Práve pre to si treba vážiť svoju najlepšiu kamarátku, či kamaráta. Aj o sile priateľstva je snímka Šprtky to chcú tiež.

Režisérsky debut herečky Olivie Wilde sa vydaril. Je to síce teenagerská komédia, no často sa neriadi klasickým hollywoodsky scenárom, ktorý sme už videli niekoľkokrát. V tomto filme ide najmä o jedno kamarátstvo a obetu, ktorú mu prinášajú dve hlavné hrdinky Molly a Amy. Tie sa rozhodnú, že si po tvrdých rokoch štúdia konečne zaslúžia párty, no dostať sa na ňu nebude také ľahké, ako sa môže na prvý pohľad zdať.

philly.com

Film doslova žije modernými ľuďmi a všetkým, čo v súčasnosti riešia. Či už ide o feministické hlavné postavy alebo obľúbenosť na škole, či predsudky medzi spolužiakmi. Snímka sa zaoberá týmito témami, no nebudete mať pocit, že vás nudia. Hlavne pre to, že Molly a Amy nevedia byť nudné, ani keď sú v scéne len ony dve. Herečky medzi sebou majú chémiu, ktorá vás jednoducho bude baviť.

emezcla.com

Celkom veľa priestoru dostali aj vedľajšie postavy, čo sa pri podobných filmoch nevidí. Obsadenie filmu sedí charakterom jednotlivých postáv a síce sa vám pri niektorých scénach bude zdať ich konania prehnané, v konečnom dôsledku vám to bude všetko zapadať. Každá generácia potrebuje svoju vlastnú komédiu zo stredoškolských čias a treba len dúfať, že snímka Šprtky to chcú tiež bude zastupovať túto, práve pre jej humor a inteligenciu.

studybreaks.com

Zhrnutie: Šprtky to chcú tiež je jedna z najlepšie spracovaných teenagerských komédií. Jednoznačne si pri nej oddýchnete, pobavíte sa a aj tí náročnejší budú z kina odchádzať s dobrým pocitom, napríklad aj pre jej vizuálne spracovanie. Olivia Wilde príjemne prekvapila ako režisérka, keď sa ujala veľmi dobrého scenára.