17°
Soňa
28.3.2024
Ten najlepší zo série X-Men filmov prichádza. Volá sa LOGAN!
Recenzie

Zdroj: cinemart.sk

Štúdiá Marvel sa pochlapili. Ich najnovší titul Logan, v ktorom sa po deviatykrát (a naposledy) v úlohe mutanta menom Wolverine objavuje Hugh Jackman, je brutálnejší a akčnejší než jeho ôsmi predchodcovia.

Píše sa rok 2029. Starnúci Wolverine žije, či skôr prežíva v exile pri americko-mexických hraniciach. Tam si privyrába ako nenápadný a apatický šofér limuzíny, pije ako dúha a kašle na celý svet. Jeho sebauzdravovacia schopnosť každým dňom klesá a on túži iba po jedinom. Odísť z tohto sveta. O Loganovom rezignovanom postoji vedia svoje ako Caliban (Stephen Merchant), tak aj Profesor X (Patrick Stewart). Oni dvaja sú totiž jeho jedinými spoločníkmi. Aj Profesor je na tom veľmi zle. Má 90 rokov a trpí degeneratívnym ochorením mozgu. To má za následok nebezpečné záchvaty a časté výpadky pamäti.

Jedného dňa sa všetko mení. Do Loganovho života náhle vstupuje záhadné dievčatko menom Laura. On ju považuje za zbytočnú príťaž a chce sa jej, napriek Profesorovým protestom, zbaviť. Jeho názor sa mení v okamihu, keď Laura vytasí adamantiové pazúry...
V snahe dopraviť ju včas do bezpečia, sa Wolverine a Profesor X vydávajú na ďalekú misiu s armádou zabijakov v pätách. Na ich čele stojí kyborg Donald Pierce (Boyd Holbrook), ktorý sa netají svojou krvilačnou nenávisťou k mutantom. Zbesilý boj o čas a prežitie sa začína!

Pre skalných fanúšikov komiksovej série X-Men je uvedenie Logana doslova splnením sna. V tejto adaptácii totiž došlo k jednej kategorickej zmene. Marvel sa nechal inšpirovať obrovským úspechom Deadpoola z minulého roka. A Deadpool, ako vieme, bol precedensom. Bol totiž označený R (nie PG-13, ako komiksové adaptácie štandardne bývajú) a tak je tomu aj pri Loganovi. Pre nás fanúšikov to teda znamená: surové bojové scény, hojné krviprelievanie a to všetko vybičované ostrými nadávkami. Režisér James Mangold však dokázal každú jednu bojovú scénu vsadiť do deja tak, aby vyznela opodstatnene. Žiadne zbytočné plytvanie časom ani efektmi. Každá akcia, každá kvapka krvi má pre dej svoju urgenciu a dôvod. O to bližsie sa napokon ocitá divák tvárou v tvár tragickosti osudov obľúbených hlavných hrdinov.
Áno, Logan je výnimočným filmovým kúskom. Že prečo? Nuž, okrem pútavého deja najmä preto, lebo je v ňom kladený obrovský dôraz na samotné herecké výkony každej z hlavných postáv. Aj táto skutočnosť je zárukou výnimočného fimového zážitku pre diváka, ktorý dokonca ani nemusí byť komiksovým nadšencom. Pokiaľ ide o herecké výkony, špeciálnu poklonu si zaslúži Dafne Keen ako Laura X-23. Toto dievčatko je zjavením a podáva výkony hodné skúsenej herečky. Mne pripomína talentom Annu Paquin v Piane. A bezkonkurenčne najlepší herecký výkon zo všetkých (Sir Stewart, odpustite, prosím) podáva samotný Jackman. Z jeho precíteného stvárnenia zlomeného, padlého superhrdinu vám naskočia zimomriavky. Logan je Jackmanovou labuťou piesňou a zároveň grandióznou poctou postave, ktorú stvárňoval dlhých 17 rokov. Jeho výkon v Loganovi je natoľko fenomenálny, že sme zrejme svedkami zrodu ďalšej filmovej ikony. Tou poslednou bol Joker Heatha Ledgera. Navrhujem, aby sa presvedčili každý sám. Logan za to stojí.

TRAILER

;t=83s