Oblačno
17°
Miroslav
29.3.2024
Názor Kinosály: Tomb Raider. Alicia Vikander to dala na výbornú!

Po Angeline Jolie prevzala úlohu Lary Croft švédska herečka a držiteľka Oscara Alicia Vikander. Mnohí si mysleli, že pôsobí až príliš dievčenským dojmom a neverili, že by sa mohla presvedčivo zhostiť úlohy odvážnej riešiteľky záhad.

Prešlo päť rokov odkedy najnovšia verzia počítačovej hry, na základe ktorej bol film natočený, uzrela svetlo sveta. Nová Lara bola mladšia, menej skúsená a imidž stredobodu pozornosti všetkých mužov tvorcovia hry tiež nechali v minulosti. A taký je aj nový Tomb Raider. Ukázali nám Laru začiatočníčku.

Napriek záberom do minulosti nám však z Larinho života veľa chýba. Síce sme pochopili, aký mala vzťah so svojím otcom, ktorý uprednostnil hľadanie pokladov pred jej výchovou, no napríklad to, prečo vie tak dobre lúštiť hlavolamy a kto ju vychovával, bola pre nás nezodpovedaná otázka. Je síce pravda, že vo filme sa objaví postava jej poručníčky, no tá mala skôr na starosti vedenie firmy ako starostlivosť o dieťa. To je možno dôvod, prečo 21-ročnú Laru na začiatku filmu nájdeme v chudobných podmienkach, kde bojuje o prežitie.

Môže za to aj fakt, že Larin otec zmizol pred siedmimi rokmi a ona stále dúfa, že sa objaví. Po tom, čo sa Lara dostane k záhadnej škatuľke, začne pátrať po dôvode zmiznutia jej otca a fanúšikovia videohry si od tohto momentu prídu na svoje. Keď jej loď stroskotá na ostrove plnom nebezpečenstiev, začína sa hra o prežitie. Veľakrát počas filmu máte pocit, ako keby ste naozaj hrali videohru, práve pre to, že kamera sleduje Laru, ako keby bola jej tieňom.

Z hľadiska príbehu máte pocit, že Lara prechádza rôznymi levelmi a presne ako v hre ich musí všetky zvládnuť, aby sa mohla dostať k svojmu cieľu. Napriek celkom zaujímavému dobrodružstvu, ktoré si s Larou počas filmu prejdeme, sa vo filme nestane nič zaujímavé či šokujúce. Zvraty sú neprekvapujúce a príbeh sa skôr zameriava na akciu.

Napriek tomuto má film jednu veľkú výhodu. Obsadil Aliciu Vikander, ktorej úloha neskúsenej Lary sadla dokonale. To, že pre úlohu trénovala 4 mesiace, pribrala 6 kíl svalovej hmoty a kompletne tak zmenila svoju telesnú stavbu stálo za to. Pochybujem, že z kina odchádzal jediný človek, ktorý by bol s jej výkonom nespokojný. Veľmi ľahko sa jej dalo uveriť všetko, čo chcela divákom povedať. Koniec koncov, film bol napísaný presne tak, aby ho pochopili skalní fanúšikovia a rovnako aj laici.