26.4.2024
Názor Kinosály: Sú Nedotknuteľní na druhý pokus lepší?

Zdroj: premiere.fr

Zavítal k nám film, ktorý už dávno poznáme. Pýtate sa, prečo bolo potrebné spracovať tento príbeh odznova?

Hlavnými hrdinami snímky sú paralizovaný boháč Phillip a jeho osobný asistent Dell. Hrajú ich, najmä v Amerike, obľúbení herci Bryan Cranston a Kevin Hart. Na začiatok by sme si mali povedať, že cesta tohto filmu nebola vôbec jednoduchá. Herci sa k nemu upísali už pre štyrmi rokmi, oficiálnu premiéru mal v Toronte v roku 2017, no premieta sa až od konca januára tohto roka. Tieto komplikácie boli spôsobené škandálom producenta Harveyho Weisteina. Predtým, než ho odsúdili za sexuálne zneužívanie, produkoval ako jeden z posledných práve film Nedoknuteľní. Navyše to vyzerá tak, že ani tento čas na premiéru nie je ideálny, nakoľko sa na verejnosť dostali urážlivé príspevky od Kevina Harta voči LGBT komunite.

time.com

Pokiaľ ide o príbeh, Američania sa toho pôvodného držali takmer presne. Vtipy však prispôsobili prostrediu, v ktorom sa film odohráva a rovnako tak urobili aj pri štýle rozprávania hlavných postáv. Kevin Hart sa síce snaží byť vtipný a väčšinou mu to aj vychádza, no celkovo nepôsobí veľmi prirodzene. Aj napriek tomu chémia medzi dvoma hlavnými postavami fungovala.

deadline.com

Bryan Cranston mal na jednej strane veľmi ľahkú, no zároveň aj veľmi ťažkú úlohu. Do výrazu svojej tváre musel dať všetko a ako skúsenému hercovi sa mu to aj podarilo. Vo filme hrá aj Nicole Kidman, ktorej úloha šedej myšky celkom sadla a dokázala pekne dopĺňať obe hlavné postavy.

hawtcelebs.com

Tvorcovia však trošku pokazili divákom radosť z najväčšieho prekvapenia filmu tým, že ho odhaľovali už od začiatku. Tým pádom na konci snímky, aj napriek tomu, že film nekončí úplne identicky ako ten francúzsky, bolo pozornejším divákom už všetko jasné. Film nerieši to, ako sa správať k ľudom, ktorí sú iní než väčšina, skôr poukazuje na problémy, s ktorými sa bežne stretávajú. Samozrejme, že v tejto verzii nemohol chýbať koniec s uskutočnením amerického sna, čo bolo asi úplne zbytočné a niektoré veci mohli nechať na fantáziu divákov.

marqueecinemas.com

Zhrnutie: Pre tých, ktorí pôvodnú verziu z roku 2011 nevideli, môže ísť o veľmi zaujímavý a zábavný film. No predsa, francúzske spracovanie je prirodzenejšie a menej idealizované, než to americké. Snímka bola vytvorená pre americký trh, čo je na nej veľmi cítiť, no najmä pre to, že ju máme s čím porovnávať.