Valér
18.4.2024
Názor Kinosály: Captain Marvel vás ohúri nielen svojou silou!

Zdroj: glamour.com

Na marvelovku so ženou v hlavnej úlohe sme čakali dlho. Prišla k nám práve vtedy, keď sa blížil Medzinárodný deň žien, aby nám pripomenula, že superschopnosť môže mať ktokoľvek.

Štúdio Marvel si povedalo, že ak ide robiť "ženský" film, tak poriadne. Scenár a réžiu mali na starosti Anna Boden spoločne s jej kolegom Ryanom Fleckom. Captain Marvel má tiež po boku muža. Najprv to je Yon-Rogg, ktorého hrá Jude Law a neskôr je to Samuel L. Jackson, ktorého poznáme ako Furyho. A presne o tom tento film je. Muži a ženy môžu mať silu a netreba v tom robiť rozdiely, pretože sa navzájom dopĺňajú a podporujú. Treba však vedieť rozlišovať medzi tými, ktorí vám chcú pomôcť a medzi tými, ktorí idú proti vám. Počas filmu vidíme hlavnú hrdinku ako sa postaví na vlastné nohy a prebudí v sebe silu, ktorú tak dlho potlačovala.

esquire.com

Snímka je pútavá a vtipná. To, že sa celá odohráva v 90. rokoch nahrávalo scenáristom na celkom slušné vtipy a určite si aspoň čiastočne na tú dobu zaspomínate aj vy. Veľmi milým prekvapením boli záporné postavy filmu. Nakoniec sa ukázalo, že aj mimozemšťania dokážu byť vtipní a nepredstavujú len nazúrené postavy, ktoré majú dopĺňať dej filmu. Mnoho vecí sa v rámci sveta Marvel vo filme vysvetlí, no zároveň necháva niektoré otázky stále nezodpovedané pre iné snímky. Aspoň dúfame.

Medzi Brie a Samuelom je veľmi dobrá herecká chémia a tak vám film veľmi rýchlo ubehne. Záverečné scény sú úžasné najmä tým, že medzi Captain Marvel a ostatnými superhrdinmi je jeden veľký rozdiel. Ona si svoju silu užíva a zbytočne sa netrápi tým, čo bude pre ňu najlepšie, pretože to už dávno vie.

Zhrnutie: Môžeme len potvrdiť, že film je oveľa lepší než jeho trailer. Mnoho vecí si tvorcovia nechali pre film a veľmi milo nás tým prekvapili. Brie Larson sa úlohy Captain Marvel zhostila na výbornú a sme veľmi zvedaví na jej budúcnosť. Po filme si počkajte na obe po-titulkové scény a určite nebudete sklamaní.