Atómová bomba v podobe Makepeaceovej?

04.08.2017 06:52 Kinosála Recenzie
Atómová bomba v podobe Makepeaceovej? Zdroj: Forum film
Ak ste sa narodili pred rokom 1989, tak si určite spomínate na legendárny seriál Dempsey a Makepeaceová. Blondínu z Londýna však tentoraz stelesňuje akčnejšia herečka menom Charlize Theron, ktorá si v tomto filme zahrala super špičkovú agentku jej Veličenstva v službách MI6 - Lorraine Broughton.

Debutová snímka Davida Leitcha sa svojím prevedením, no najmä atmosférou, nenápadne podobá na film z roku 2014 - John Wick. Nie je to však náhoda, pretože s režisérom tohto filmu, Chadom Stahelskim, sú veľmi dobrí kamaráti. Ten mu dal príležitosť "zarežírovať" si zopár scén v spomínanom akčnom thrilleri a to ho podnietilo natočiť svoj vlastný film. Davida Leitcha by ste totiž mohli poznať skôr ako herca (Dannyho jedenástka, Bournov odkaz atď.), či kaskadéra a doubléra Brada Pitta alebo Jean-Claudea Van Dammea.

David LeitchDavid LeitchZdroj: Forum film

A o čo v tomto filme ide? Je týždeň pred pádom Berlínskeho múru a všetko závisí od informácii, ktoré nesmú získať “druhé strany”. Hlavná predstaviteľka, Lorraine Broughton, je poverená spolupracovať s vedúcim berlínskej stanice Davidom Percivalom, v podaní Jamesa McAvoya (X-Men, Rozpoltený). Obaja tvoria neľahkú alianciu, pretože ako to už v takýchto filmoch býva, nikomu neradno veriť.

James McAvoy vo filme Atomic BlondeJames McAvoy vo filme Atomic BlondeZdroj: Forum film
Tým sa samozrejme rozvinul plný arzenál bojových zručností pri hľadaní hrozby, ktorá sa nesie nad celou operáciou Západu. Nechýba CIA, KGB, litre vodky, akčné momenty, či horúca milostná scéna. Ak by ste však očakávali klišé, opak je pravdou. Našu agentku totiž po celý čas sleduje aj neznáma Francúzska, v podaní Sofie Boutelly (Star Trek: Do neznáma, Múmia). Áno, tentoraz sme svedkami aj vášnivej scény medzi týmito (jedinými) ženskými predstaviteľkami a je sa na čo pozerať...:-)
Charlize Theron a Sofia BoutellaCharlize Theron a Sofia BoutellaZdroj: Forum film
​Ak by vám to predsa len nestačilo, za povšimnutie určite stojí aj najväčšia bojová scéna tejto najlepšej agentky, ktorá prekoná všetkých “zlých chlapcov” v jedinom zábere. Impozantne natočený skoro desať minútový záber je filmovou lahôdkou, i keď občas niektoré zápasy vyznejú trochu komicky. Možno to bude aj tým, že tu herci využívajú nový bojový štýl tzv. gun-fu (boj s pištoľami), ktorý si tvorcovia filmu vymysleli v rámci svojej kaskadérskej kariéry.
Atomic BlondeAtomic BlondeZdroj: Forum film
Čo sa týka príbehu, tak do poslednej chvíle netušíme, kto je s kým, dialógy sú vsunuté medzi akčné scény a povedzme si na rovinu, predstava Američanov o tom, čo sa dialo v Berlíne pred pádom Múru je intelektuálne na úrovni tejto predstavy. Charlize Theron, i keď kúpajúca sa nahá v ľadovej vani, nás svojím výrazom nechá chladnými až do konca filmu, avšak jej herecký výkon je ako vždy veľmi presvedčivý a prirodzený.

Takže, ak si chcete zaspomínať na časy “za oponou” popretkávané bojovými scénami drsných agentov, krutú ale sexi hlavnú hrdinku, trabanty, či naše staré škodovky, potom táto snímka čaká práve na vás.

TRAILER

Autorka: LL