16°
26.4.2024
Názor Kinosály: Je Star Wars: Vzostup Skywalkera úspešným zakončením trilógie?

Zdroj: inverse.com

Je ťažké ukončiť niečo tak veľké ako je posledná trilógia Star Wars. Podarilo sa to J.J. Ambramsovi?

Zo začiatku treba povedať, že zahraničné recenzie na tento film sú rôzne a názorovo zmätené, presne tak, ako naše pocity ohľadom tohto filmu. J.J. Ambrams v podstate dokázal ukončiť trilógiu tak, aby všetko dávalo zmysel, no predsa tomuto filmu niečo chýba. Otázkou je, či sa vôbec dá popísať, čo to je.

Najväčším sklamaním pre nás asi bolo nedostatočné vyústenie napätia, ktoré medzi postavami po celý čas bolo. Všetci sa tvária, ako keby mali medzi sebou nevypovedané tajomstvo. Samozrejme, môžete sa tešiť na niekoľko prekvapivých momentov, ktoré vám samotní tvorcovia vyspoilerujú činmi pár minút pre tým, než to postavy potvrdia slovne. Avšak verní fanúšikovia na to určite prídu oveľa skôr.

Na druhej strane tu je akcia, ktorá je adekvátna tomuto žánru. Spojenie, ktoré medzi Rey a Kylom existuje, vyústi v jednom momente do akčnej scény, ktorú si zaslúži každý film s takouto fanúšikovskou základňou. Od začiatku tejto trilógie bol príbeh postavený na zaujímavých postavách, čo sa Star Wars filmom darilo už aj predtým. No pre to trošku trpí samotný dej, ktorý možno nie je až tak prepracovaný, ako v predchádzajúcich filmoch. J.J. Abrams stavil na nostalgiu, čo nemusí vyhovovať úplne každému. Napriek dosť veľkému počtu vedľajších postáv im to spolu funguje výborne a táto zostava vás bude určite baviť.

appocalypse.co

Zhrnutie: Táto snímka jednoznačne nestratila ducha Star Wars, no ani na chvíľu nás nenapadlo myslieť na to, že by sa v nej mohlo stať niečo zlé. Pôsobí priam až rozprávkovým dojmom. Dá sa povedať, že posledná časť nesklame, no ani neohúri.